niedziela, 6 stycznia 2013

Pasta speculoos

Uwielbiam te ciasteczka i kiedy po raz pierwszy skosztowałam tego kremu byłam zachwycona, więc kiedy kolega przypomniał mi o nim przed świętami, postanowiłam poszukać przepisu.... znalazłam i jestem zachwycona! słodki, lekko ziarnisty, bardzo aromatyczny. Przepis pochodzi stąd.



Składniki na 3 średnie słoiczki:
  • 300g ciasteczek speculoos
  • 120g miodu
  • 60g cukru trzcinowego
  • 200ml mleka
  • 100ml oleju
  • 200g białej czekolady
Gotowe ciasteczka rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około 10 minut . Wyjąć i zblendować na proszek. Wsypać do dużej miski i połamaną  czekoladę wrzucić dlo środka. W garnuszku podgrzać prawie do temperatury wrzenia mleko, miód i cukier. Wlać to do miski z proszkiem i czekoladą i wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Gdy masa będzie lepka i ciągliwa dodać do niej olej i ponownie dobrze wymieszać. Natychmiast przelać do słoiczków i bardzo dobrze schłodzić. Kremem można smarować kanapki, naleśniki, lub ciasteczka, czy inne rzeczy. Można tez oczywiście wyjadać łyżeczką. 
Taki słoiczek można przechowywac około 7 dni w lodówce, lub zapasterysować i zostawić na dłużej.
Można też część białej czekolady zastąpić mleczną, lub gorzką, by uzyskać inny smak.


Enjoy!
Carol xx



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz