wtorek, 20 listopada 2012

Lekkie oszinki z orzechami

Mimo śmiesznej nazwy, te lekkie jak chmurka, bez grama maki, za to pełne pysznych orzechów włoskich ciasteczka są niepowtarzalne w smaku.Przywołują wspomnienia. Zawsze czekałam do świąt, aby je zjeść u cioci, ale w tym roku  podczas przegladania starych przepisów znalazłam ten i postanowiłam już teraz pozwolić sobie poczuć trochę świątecznej atmosfery, mimo, że jeszcze listopad...



Składniki na ok 50 ciasteczek:
  • kostka margaryny Kasi
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g posiekanych orzechów- ja użyłam włoskich
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie kleiku ryżowego (Ja użylam naturalnego z Bobovity, ale jeśli ktoś chce można go zastąpić bananowym, czekoladowym, lub innym, aby ciasteczka miały ciekawszy smak)
  • ewentualnie inne bakalie.
Utrzeć cukier z żółtkami, dodać margarynę i proszek. Ciągle miksując dodawać stopniowo całą kaszkę. Następnie ubić białka i delikatnie, ale dokładnie wymieszać z masą. Dodać drobno posiekane orzechy. Rękami formować kulki średnicy około 2.5 cm, piec około 17 minut w 180 stopniach, aż Ciasteczka będą lekko rumiane na brzegach i lekko wilgotne w środku. 




Enjoy!
Carol xx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz